کد نویسی وب سایت واکنش گرا برای تلفن های همراه قسمت سوم
طراحی تارنمای اینترنتی responsive قطعا یکی از حرفه ای ترین روش ها برای اینکه وب سایت شما در هر مانیتوری ( با وضوح تصویر مختلف ) و یا موبایل و ... به خوبی نمایش داده شود. طراحی سایت با استفاده از تکنیک واکنش گرا است بدین صورت سایت شما در هر صفحه نمایش و یا تلفن همراهی بدون عیب و نقص نمایش داده میشود.
در سایت فروشگاه اینترنتی واکنش گرا ساختار لایههای سایت به صورت شناور ساخته میشود و با کمک خاصیت مدیا در تگ لینک با توجه به سایز صفحه ، css مربوطه بار گزاری میشود که باعث تنظیم عرض نمایشگر ، سایز متن و ... در ابعاد مختلف میشود . ایجاد وب سایت ریسپانسیو برای واکنش سایت نسبت به تغییر دستگاه های مختلف مانند تبلت، موبایل ، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن ها کاربرد دارد .
در این تکنیک با استفاده از ویژگی های جدید و همچنین طراحی های شناور پایگاه را بدون نیاز به نسخه های متفاوت برای دستگاه ها و رزولوشن های مختلف طراحی میکنیم تا بهینه سازی سایت نیز افزایش یابد .
ساخت تارنمای اینترنتی ریسپانسیو به خاطر تلفن های همراه بخش دوم
بعضی از صاحبان کسب و کارهای آنلاین علاقه ای به داشتن دو وب سایت متفاوت دارند ، یکی برای سیستم های شخصی و لپ تاپ ها ، دیگری نیز برای نمایش درون تلفن های همراه ، از طرفی بعضی از مدیران تجارت اینترنتی علاقه ای به طراحی دو وب سایت مجزا نداشته و ترجیح میدهند یک سامانه قابل نمایش در سیستم های شخصی ، لپ تاپ ، تبلت ها و تلفن های همراه داشته باشند .
ممکن است برخی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی نسبت به استفاده کاربران از موبایل بی تفاوت باشند ، این دست از مالکان پایگاه اینترنتی ها باید قید بسیاری از بازدیدکنندگان خود را زده و از طرفی آماده تخریب نام تجاری خود باشند چرا که بسیاری از کاربران هنگام دیدن این وب سایت از طریق موبایل با سایتی بهم ریخته و نا منظم رو به رو خواهند شد که قطعا از نظر بازدیدکنندگان سایتی نامناسب بوده که کاربر هیچ علاقه ای به ماندن در آن نشان نخواهد داد و قطعا با این تفاسیر توقع فروش در این سایت توقعی بی جا تلقی میشود.
منبع: استفاده از طراحی سایت واکنش گرا برای تلفن های همراه
اگر دوست دارید در کنار رفع این مشکل بهینه سازی سایت شما نیز بهتر باشد ،
ساخت سایت واکنش گرا توصیه ما به شماست.
طراحی سامانه ریسپانسیو به خاطر تلفن های همراه قسمت اول
اگر بهینه سازی ساختار سایت به عنوان یک بخش از بدنه اصلی استراتژی های شما برای بازاریابی آنلاین است ، داشتن یک پایگاه اینترنتی که قابل نمایش در موبایل باشد بسیار پسندیده میباشد . امروزه میزان فروش تلفن های همراه نسبت به فروش سیستم های شخصی و یا لپ تاپ ها پیشی گرفته است همچنین در سال 2014 مقدار اتصال به اینترنت توسط موبایل نسبت به سال های قبل بسیار بیشتر شده است.
به همین دلیل دارا بودن وب سایت که به طور کامل و بدون هیچ گونه عیب و نقصی در موبایل قابل رویت باشد بسیار کار پسندیده ای خواهد بود . اصلا تعجب نکنید اگر به زودی تعداد بازدید از وب سایت شما از طریق تلفن های همراه برابر با میزان بازدیدهای سایتتان از طریق سیستم های شخصی بود و یا حتی ممکن است در آینده ای نزدیک میزان استفاده از اینترنت از طریق تلفن همراه حتی نسبت به میزان استفاده از اینترنت از طریق سیستم های شخصی بیشتر شود .
آمارها نشان دهنده این است که چیزی در حدود 67 درصد از بازدیدکنندگانی که از طریق موبایل به اینترنت وصل میشوند علاقه زیادی به خرید از این طریق نشان میدهند به همین علت شرکت هایی که همواره رفتاری عاقلانه و منطقی نسبت به علایق بازدیدکنندگان دارند از مدتی قبل اقدام به تغییراتی در سایت خود به جهت نمایش بی عیب و ایراد در تلفن های همراه داشته و به دنبال ایجاد سایتی میباشند که در زمان نمایش در موبایل هیچ تفاوتی نسبت به نمایش در کامپیوترهای خانگی نداشته باشد. بدین شکل میتوانیم به بازاریابی اینترنتیتجارت خود هم ، کمک شایانی کنیم ، همچنین میتوانیم در زمینه اعتماد سازی نیز بهتر عمل کنیم .
در این پست مجموعه ای از مقالات را برای شما آماده کردیم .
دانلود پلاگین درج کامپوننت در مطلب
لیست مقالات به شرح زیر است.
یکی از فایلهایی که حجم سایت های جوملایی را افزایش میده فایل موتولز هست .
اگر در سایتهای تست سرعت بررسی کنید با این دو فایل در سایت جوملایی خود متوجه می شوید.
233kb mootools-more.js
94kb
mootools-core.js
مجموعا این دو فایل 327kb حجم دارند که تقریبا حجم قابل توجهی است .
البته گفته می شود موتولز به طور کلی تقریبا 600 کیلوبایت حجم دارد و هر بار هنگام بارگذاری سایت شما بیاد دوباره بارگذاری شود .
حال به توضیح این می پردازیم که موتولز چیست ؟
mootools یکی از کتابخانه های جاوا اسکریپت است که در
جوملا خصوصا در قسمت مدیریت دارای وظایف عملکردی میباشد. خود جاوا اسکریپت بر اساس
dom و یا عبارت ساده تر پردازش عناصر صفحه بر اساس واکنش کاربر به این عناصر
میباشد.
در برخی از قسمت های سایت نیز از mootools برای جوملا استفاده شده
است به عنوان قسمت هایی همچون لاگین کاربران و یا ویرایش مطلب از سمت سایت در قسمت
سرپرستی این استفاده بسیار بیشر است پس کلا نمیتوانیم mootools را از جوملا
حذف نماییم چرا عملکرد سیستم دچار مشکل میشود اما میتوانیم آن را کنترل نماییم و
مشخص نماییم در کجا این 600 کیلو بایت تحملی بارگزاری شده و در کجا بارگزاری
نشود.
خب حال ما برای این مشکل یک راه حل ارائه دادیم پلاگین فعال کردن و غیر فعال کردن موتولز .
مثلا ما میخواهیم صفحه اصلی سبک باشد پس در پلاگین تعیین می کنیم موتولز برای منوی صفحه اصلی غیر فعال باشد.پس برای افزایش سرعت سایت جوملایی خودتون میتونید از این پلاگین استفاده کنید.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
امروز میخوام یک پلاگین فوق العاده عالی و کاربردی را معرفی کنم و اون پلاگین درج و نمایش کامپوننت در مطلب هست.
فرض کنید یک کامپوننت فرم ساز دارید و باهاش یک فرم سفارش ساختید . حالا میخواهید زیر مطلب محصولتون فرم سفارش بندازید.
پس بهترین راه استفاده از پلاگین درج کامپوننت در مطلبه .که میتونید فرم سفارشتون که یک منو بهش اختصاص دادید را اینجا فراخوانی کنید.
اسم این پلاگین به انگلیسی : componentanywhere هست .
بعد از نصب این پلاگین توی مطلبتون کد زیر را قرار بدید
component url
برای مثال فرم سفارشتون در منو با این آدرس هست
yoursite.com/form
پس باید کد را اینطوری بذارید
component form
برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اکثرا به این موضوع پی بردیم که جوملا در طراحی سایتهای خبری یک ضعف بزرگ داره و اون روتیتر هست . برای اینکه متوجه بشید روتیتر چیه به این مثال توجه کنید .
دکتر رضایی در جمع دانشجویان تهران <------ روتیتر
جنگ ایران و عراق یک جنگ تحمیلی بود. <------ عنوان
دکتر رضایی روز پنجشنبه در دانشگاه تهران در سخنرانی خود گفتند که جنگ ما ....... <------ متن
خب برای این مشکل توسط جوملا یک راه حل ارائه شده و آن هم استفاده از ماژول روتیتر هست .استفاده از این ماژول خیلی ساده است.این ماژول را نصب می کنید.این ماژول مثل اکثر ماژول های خبری مطالب خود را اتوماتیک از مجموعه دلخواه شما میگیره .حالا از این به بعد هر مطلبی خواستید بنویسید در قسمت توضیحات متا متن دلخواه خود را وارد کنید.
ماژول به طور خودکار توضیحات متای شما را به روتیتر تبدیل میکنه و در سایت نمایش میده .
با استفاده از کدهای سی اس اس این ماژول و تغییر اون هم میتونید ماژول را به شکل دلخواه خودتون در بیارید.
امیدوارم به کارتون بیاد.
اگر بخوام یک پلاگین فوق العاده عالی و کاربردی را نام ببرم همین پلاگین درج ماژول در مطلبه .
فرض کنید یک مطلب نوشتید و می خواهید زیرش نمونه کارهاتون به صورت اسلاید نمایش داده بشه . خب شما یک ماژول نمایش تصاویر دارید اما نمی دونید چطور این ماژول را داخل مطلبتون نمایش بدید .
پس بهترین راه استفاده از پلاگین درج ماژول در مطلبه .
اسم این پلاگین به انگلیسی : modulesanywhere هست .
بعد از نصب این پلاگین در پایین ادیتور شما یک دکمه ظاهر میشه که روش نوشته insert module .وقتی روی دکمه بزنید یک جعبه باز میشه که میتونید ماژول مورد نظر برای نمایش در صفحه را انتخاب کنید. وقتی انتخاب کردید در داخل مطالبتون عبارتی مثل این نمایش داده میشه .
module name-module
برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید .
افزایش سرعت لود سایت در جوملا
برای
افزایش
سرعت بارگذاری سایتهایی که با جوملا سخته شده اند من گام هایی را آماده کردم که
در پایین توضیح میدم .
گام اول :
اگر سایت شما از
جی
کوئری استفاده نمیکنه برای مثال عناصر حرکتی و افکتی مثل اسلاید شو ها و ...
نداره پیشنهاد من حذف موتولز جوملاست .
برای اینکار میتونید از پلاگین
مخصوص اینکار استفاده کنید.پلاگینی که به شما اجازه می دهید در هر صفحه ای که
خواستید موتولز را غیر فعال کنید پلاگین
غیر فعال کردن موتولز است . و می توانید از اینجا دانلود کنید .
گام
دوم : کم حجم کردن تصاویر و حذف تصاویری که به آنها نیاز ندارید.
مقاله روش
های کم حجم کردن تصاویر در طراحی سایت را بخوانید .
گام
سوم : حذف افزونه ها و ابزارهایی که از سایتهای دیگر خونده میشن و باعث
کندی سایت میشن مثل آمار گیر وبگذر و ... یا ابزارهای بلاگ . این ابزارک ها به شدت
سرعت لود را کاهش می دهند . و چون گاها سرورهای خیلی قدرتمندی ندارند زمان زیادی
نیاز دارند تا بتوانند خدمات دهند . و این سرعت لود شما را خیلی خیلی کند می کند
.
گام چهارم : استفاده از سرورهای ایران و
هاستهای خیلی خوب . هاست سریع و قوی که در
افزایش سرعت سایت موثر است .همچنین اگر سرور شما در ایران باشد سرعت انتقال فایلها
به علت کم شدن مسافت کمی کمتر می شود و سرعت لود سایت را افزایش می دهد.
گام پنجم :
حذف ماژول هایی که در صفحه اصلی نیاز نیستند
.سرعت صفحه اول سایت خیلی مهم است چون این صفحه معمولا مهمترین صفحه شماست و
بیشترین بازدید را دارد .
همچنین برای صفحات دیگر هم هرجا به ماژولی نیاز بود آنجا انتشار دهید .و از انتشار همه ماژول ها در همه صفحات خودداری کنید . مثلا ماژول آب و هوا در صفحه سفارشات نیاز نیست.
گام ششم : حذف کدهای اضافی : معمولا سی ام اس ها و سیستم
های آماده کدهایی دارند که شما به آنها احتیاجی ندارید . اگر برنامه نویس ماهری
هستید و میتوانید کدهای اضافی در سی ام اس مورد نظرتان را تشخیص بدید آنها را حذف
کنید.
گام هفتم : فشرده سازی کدها .در جوملا می توانید با
استفاده از تکنولوژی gzip (جی زیپ ) به فشرده سازی کدها و کم کردن حجم
سایت بپردازید . برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله آموزش فعال
کردن تکنولوژی gzip را بخوانید .
گام آخر : چک و بررسی : پس از انجام همه مراحل وقت بررسی سرعت سایت است. شما می توانید از سایتهای تست سرعت سایت برای بررسی استفاده کنید .به نظر من بهترینشون همین سایتی هست که من در زیر آدرسش را براتون گذاشتم .
این سایت همه فایلهای سایت شما که هنگام بارگذاری سایت لود می شوند را با زمان
لود و حجمشون نشون میده . این سیستم کمک بزرگی میتونه به شما بکنه . اینجوری شما می
فهمید چه فایلی زمان بیشتری برای لود از شما میگیره یا حجم زیادی داره .و میتونید
نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.
سایت تست و بررسی سرعت سایت :
http://tools.pingdom.com/fpt
کلام آخر : در اینجا این مساله را هم بگم . من با افرادی که میگن در بین سی ام اس ها جوملا نسبت به بقیه خیلی سنگینه را قبول ندارم. اگر بتونیم درست و حرفه ای از جوملا استفاده کنیم اتفاقا میشه سایتهای سبکی هم با اون طراحی کرد .
من خودم با جوملا 2.5 یک سایت داشتم که هم گرافیک نسبتا خوبی داشت و هم در آن تصویر وجود داشت و کل حجم این سایت در حدود 90 کیلوبایت بود .
اثر سادگی سایت در اینترنت مارکتینگ قسمت 4
رنگ بندی مناسب
داشتن رنگ های مناسب در
صفحاتتان نیز باعث افزایش یوزرفرندلی
شدن پایگاه شما خواهد شد . تصور کنید وب
سایت شما دارای بک گراندی مشکی و فونتی
قرمز میباشد ، در این چنین شرایطی کدام بازدیدکننده
حاضر است به مدت چند دقیقه در وب سایت شما به دنبال
محصولات مورد نظر خود بگردد ؟! سعی کنید در رنگ
بندی سایت خود از رنگ هایی به
کار گیری کنید که چشم کاربر را خسته نمیکند ، این
مسئله در میزان ماندگاری کاربر در سایت شما
بسیار مهم خواهد بود .
ساخت بخش نظرات در سایت
میتوانید
با دریافت انتقادات و پیشنهادات مخاطبین و بررسی نظرات
آنها تمامی کاستی های سایت خود را برطرف کرده و
علاوه بر جلب رضایت مخاطبین ، پایگاه خود را نیز بیش از
پیش قدرتمند کنید . استفاده از نظرات
کاربران میتواند فواید زیادی برای وب سایت شما
داشته باشد که اصلی ترین آن ، کسب اطلاع شما از نواقص
موجود در سایتتان میباشد. در نظر داشته باشید
که هیچوقت شما نمیتوانید مانند کاربران به ایرادات کوچک و بزرگی
مانند ایراد در صفحه تعرفه
طراحی سایت خود آگاهی داشته باشید.
صحیح بودن آدرس های وب سایت
یکی دیگر از
مسائل پر اهمیت در زمینه کاربرپسندی وب
سایت شما ، سالم بودن آدرس های صفحاتتان میباشد. لینک های
سایتتان از منو تا دکمه های میانبر و آدرس
های دانلود گرفته تا پیوندها ، به عنوان مثال اگر آدرس تحت
عنوان طراحی
سایت مذهبی دارید حتما سعی
کنید تا این لینک را امتحان کرده تا درست کار
کند زیرا اگر کاربری روی آدرس شما کلیک نماید اما
لینک آن کار نکند ، کاربر حاضر به خرید از سایتتان
نخواهد بود. این مسئله به سئو وب
سایت شما نیز کمک خواهد نمود .